Communicatie op maat
Communicatie op maat

Servicepunt Werk • voor ieder anders

Werkgever en werknemer aan het woord

In onderstaande succesverhalen leest u wat SPW voor u als werkgever en voor kandidaten kan betekenen. Snel, met kennis van zaken en op de hoogte van de laatste regelgeving. We onderzoeken graag samen de mogelijkheden voor u of uw organisatie.

Liftco tevreden over 3 kandidaten

SPW heeft voor een Eritrese jongeman contact gezocht met Liftco; een liftenbedrijf dat onder meer werkzaam is voor Kone en Schindler. Deze Eritrese jongeman zou worden toegelaten tot een technische BBL opleiding, op voorwaarde dat hij een betaalde arbeidsplaats zou hebben.

Hij was al een half jaar naar zo’n BBL-plek op zoek, en had nog 2 weken om die te vinden. Lukte dit niet, dan kon hij de opleiding niet volgen. Hij werd op dat moment bij het SPW aangemeld. Liftco wilde hem een kans geven en heeft hem na een korte stage in dienst genomen. Zo kon hij alsnog starten met zijn BBL opleiding. Hij doet het erg goed. De werkgever is erg tevreden en hijzelf ontzettend blij met deze kans. Vervolgens heeft hij 2 andere Eritrese jonge mannen op zijn werkgever gewezen. Ook zij zijn in samenspraak met het SPW aan de slag gegaan.

SPW faciliteert de werkgever door stage en een tijdelijke bijdrage in de (loon-en opleidings-)kosten. De werkgever is lang op zoek geweest naar geschikt personeel en is erg blij met deze 3 gemotiveerde kandidaten. De kandidaten hebben de mogelijkheid te werken en zich tegelijk verder te ontwikkelen. Alle drie zijn ze uit de uitkering.

Liftco staat open voor méér kandidaten.

 

'Er werd naar me geluisterd en er werd meegedacht'

"Ik ben René, in 2017 50 jaar geworden en enige tijd werkloos geweest. Nadat ik mijn baan als golfleraar verloor raakte ik in een depressie en was noodgedwongen afhankelijk van een uitkering.

Door mijn contact bij de gemeente werd ik doorverwezen naar Servicepunt Werk. Al in het eerste gesprek met mijn consulente, Anita, gaf het een goed gevoel. Er werd naar me geluisterd en er werd meegedacht.
Al snel kreeg ik een bericht dat er een leuke baan bij de MareGroep als Voorman vacant was gekomen, één waarvan Anita dacht dat die mij op het lijf geschreven zou zijn. Niet lang daarna volgde er een eerste gesprek.

Dat gesprek ging goed en ik werd uitgenodigd voor een tweede gesprek, waarin ik te horen kreeg dat er naast mijzelf nog twee andere kandidaten waren. Het werd nog even spannend, maar nog dezelfde week kreeg ik het verlossende telefoontje: ik was aangenomen!

Ik dank Servicepunt Werk, en in het bijzonder Anita Mangrey, voor de hulp en inzet bij het vinden van een nieuwe baan!"

René Olgers